2013. június 21., péntek

EGYESZÁM

A szegény denevérek a toronyban!
senkise tanítja számolni õket.
Szoknyájuk vásott, kilyukadt,
ez a kisebbik bánatuk,
mivel magától összenõ.
De senkise tanítja számolni õket!
Az egészeket s a törteket nem ismerik.
Elõttük aranyszélü csésze
még a veszprémi koronázásról,
kétvégü ezüstkanállal
kavargatják az aludttejet.
Csak aztán veszik észre,
hogy se kanál, se csésze, se aludttej.
Ha kérdik, mennyi az idõ,
elõttük a toronyóra,
de nem bírják elolvasni,
mert senkise tanítja számolni õket! 
 
Nakérem, új rovatot indítok! Eredetileg egy új blogot terveztem, de legyünk reálisak, kérem! Elmebeteg gyerekeknek szánt művészet (EGYESZÁM)
Azt gondoljátok a Bandika írta ezt egy jól sikerült hajnalon?? Ááááá dehogy!
Ezkérem híresség. Weőres Sándor - Szegény denevérek a toronyban
Én nem is találtam a megfelelő szavakat, amikor először elolvastam, még szerencse, hogy Bálintot egyelőre a meseolvasásból a LAPOZÁS izgatja a legjobban! :)
Mire gondolt a költő? Ez egyszerű (és mivel már nem is kapunk intőt érte, bevallhatjuk) arra, hogy az utolsó 3 pohár borocska mindjárt vissza fog jönni. 

4 megjegyzés:

  1. Na ez nagyon király!! :) Tényleg csinálhatnál belőle rendszert, mert magamtól úgysem olvasok ilyet, így meg ingen!
    Ha jól hallottam, most mozdonyt is elneveztek a költőről, nem kis részben ez a te érdemed, Vera!

    VálaszTörlés
  2. Ez: http://index.hu/bloghu/konyves/2013/06/22/a_tollhibatol_a_teljesseg_fele_weores

    VálaszTörlés
  3. Takács K. János: Batman voltam

    Batman voltam:
    Őserő, rettenet.
    Batmanként repültem
    Át a kék eget.
    Senki nem tagadta
    Batman létemet.

    Batman voltam - erőm elhagyott.
    Batman voltam, de már nem vagyok.

    Batman a világot
    IQ-ból menti meg,
    S csodáltak engem
    A nem-Batman emberek:
    Őseink sem voltak tán
    Ennyire Batman-ek.

    Batman voltam - erőm elhagyott.
    Batman voltam, de már nem vagyok.

    De néha, ha éjjel
    A csend körém elterül,
    Akkor érzem magam
    Egy kicsit még Batman-ül.

    VálaszTörlés
  4. Ez viszont rohadt jó, mondjuk ezt én is írhattam volna, kár hogy mégsem tettem, már bánom is eme tettem, már a gondolattól beleremegtem, Batman Batman, ez szörnyen kellemetlen, s mert János nem-Batman lett, ha kell majd én szétrebbenek Batman jelmezemben.

    VálaszTörlés