2014. február 9., vasárnap

Agymenések/történések

Jó rég írtam, de még így sem szegtem meg nagyon az újévi fogadalmam, mert semmi rendkívüli nem történt mostanában, amit eltitkolnánk a B. blogolvasók elől. Folyamatos pályázatírásban vagyok, betegek is voltunk, úgyhogy jól el vagyunk tűnve... Azért pár gondolatot/hírt megosztok veletek, innen a cím...

Először is, jött egy új mexikói (Mikiiiii jönnöd kell!!! ;-)) kolléga. Mentek a találgatások, hogy hogy néz majd ki és ki lesz az, a csajok a laborban nyomoztak utána a neten, hogy melyik csoportnál dolgozott eddig stb-stb. Aztán végre megérkezett, nekem kb. a mellemig ér (ami persze itt nem nagy szó) és talán torzítás nélkül állíthatom, hogy valószínűleg a legrondább mexikói férfi... No de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy amint megtudta hogy magyar vagyok, szinte minden nap más magyar szóval lep meg, és nagyon élvezi hogy ezeket hangosan kimondhatja, SŐT, az egyik ebéd alatt teljesen leforrázott azzal, hogy az egyedüli magyar zene amit ismer... kapaszkodjatok meg: az EDDA!!! :))) Állítólag Mexikóban van/volt egy kommunista rock rádió (így ahogy mondom!!!) különös fókusszal a kelet-európai blokkra és így ismerkedett meg az EDDA-val!! Elképesztő, de el kell hinnem (EEEL KEELL HINNEM!!! bocs, áthallás...), mert a minap kezembe nyomta az egyik fülecsét, belehallgattam, és tényleg szeretett Attilánk süvöltött benne egy eposzt... Őrületes!!

Amit már nagyon rég le akartam írni az a következő: az itteni vezetésről már többször írtunk jellemzést, de mindeddig nem fogalmazódott meg bennem kristály tisztán, hogy ez miben más mint az egyéb pl. mediterrán országokban tapasztalt teljesen fogalom nélküli vezetés. Itt egy átlagos ház-bolt-ház út a sima városi utakon 50-nel is atom lefáraszt, mert akkor sem lehetek nyugodt, ha a sávomban tök egyenesen megyek előre,mert nem lehetek benne biztos hogy valaki nem ugrik át elém, nem jön belém oldalról, nem b....nyitja ki elém az ajtaját, dudálás ellenére sem tolat ki elém a parkolóból stb-stb... Ez a nagyon durva. A saját sávodban előre haladva is MINDENT és minden körülötted közlekedőt figyelni kell, na ez az igazán borzasztó. Meg persze az, amikor abszolúte rendszerességgel a parkolóból az útra forgalommal szemben kikanyarodó sofőr rád dudál és mutogat, hogy mé' nem lassítasz, hisz' ő most jön ki!!! Sajnos egyre közelebb vagyok ahhoz hogy keresztbe vágom a kocsit, kib...vágom az ajtót és kitépem a barmot az autóból. Eddig egyedül az tartott ettől vissza, hogy BT is ott ül a hátsó ülésen. Nyugi, valószínűleg ezután is ez fog visszatartani... Most láttam csak, hogy eddig vezetés címke nem is volt a blogon, atyaég, azonnal pótoltam!!!!

BT már 3 teljes és pár töredék szót tud már!!! Büszkeséggel tölt el, hogy az első a Papppaaa, és ahogy mondja, az leírhatatlan!!! Reggel mikor meglát, a legangyalibb hangján kiáltja sokszor egymás után. Guuuááááhhhh, ennyire cuki ez!!!! A második szava a Pötty!!! Köszönhetően a keresztszüleitől kapott Pötty-könyvnek, amit sűrűn forgat és már nagyon ügyesen csinálja a benne lévő gyakorlatokat (pl. fújja a pöttyöket, hogy odébb szálljanak... :)) Amúgy már szappanbuborékot is tud fújni, bizony! A harmadik szava, hosszas noszogatás után az Anya!!! Anya boldog... Ezt még valószínűleg csak mi értjük, mert közben valamiért oldalra kinyújtja a nyelvét, no de sebaj, biztos nem könnyű elsőre az 'ny' betűt kiejteni. Lehet, hogy így van, bevallom én már nem emlékszem rá milyen volt először kiejteni... Néha, mond két portugál szót is!! az egyik a: 'pois', ez kb az aha, ja, lehet, igen, tehát kb. mindenre használható töltelékszó... A másik a 'bate', azaz ütni.. Nyugi nyugi nem ennyire agresszív, csak a Gymboree játszóházban van egy ének, amikor egy nagy párnát püfölnek és akkor éneklik... Én már egyszer hallani véltem tőle a kolbász, míg Verus a kocsi, sőt palacsinta szavakat is. Hmm, ki tudja.

Az utolsó dolog az eső... Erre nehéz szavakat találni. Verus már posztolta a FB-on az alábbit: "light rain, heavy rain, Porto rain". Ez így van. Hihetetlen. Mostanság pedig ez óriási viharokkal társul, a partot teljesen átrendezte, kidőltek a fák, járni kb 45 fokos dőlésszögben lehet, csudálatos. Kb már most 3 hónapja esik MINDEN nap!!!! Akartam egy selfy-t készíteni a minap, amikor az előttünk lévő parkolóban kezdett el esni az eső és amíg az ajtóhoz rohantam (10 méter túlzás nélkül!!!!) átázott a farmerem és félig a dzsekim is (amit síeléshez is hordok!!), de sajnos nem jött volna át a képen...

Csók, mindenkinek!

8 megjegyzés:

  1. Ponto! Panqueca!
    Folyton tanulok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A ponto a kolbász??? Mert biztosan nem a kocsi, hisz' azt tudom... ;-)

      Törlés
  2. Kit hívsz te Mikinek?? Na mindegy, megyünk, biztos ami biztos. VÉGRE találkozhatok egy földimmel! :)
    Amúgy el kell keserítselek, de semmilyen címke nem látszik sehol, csak a posztok alján. :)) Ki is rakhatnád az oldalsó sávba a címkés konténert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikööööööőőőőőlly!!!!! A földid itt vár!!
      A címke annyira nem is fontos, én elérem a szerkesztői oldalon, a lényeg hogy eddig ott sem volt VEZETÉS, te jó ég!!!!!!! Amúgy neked minek kell címke, rá akarsz majd keresni pl. a tripes-re???

      Törlés
    2. Hát ha kíváncsi vagyok témákra. Mondok egy releváns példát, amit te is használsz: amikor te unatkozol hétvégén, csak megnézed a mikooly.com-on a "mit csináljak a hétvégén?" címkét, és máris dúskálsz a válaszokban!

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Mit nekem Matu, vasárnap Nazareban vágtatok le a hegytömegek gerincén!!!! Holnap: destination: Peniche!!! Yooooo

      Törlés
    2. Remélem óriási shredding volt SzőllőőőőPapppaaaaaa! Harmony and Peace and Love

      Törlés