2011. december 4., vasárnap

Pacal - tripes

Hosszan halogattam, hogy megkóstoljam Portó egyik specialitását, a pacalt. Otthon imádom a pacalpörit, de itt minden annyira húsközpontú és disznó-kultuszú, hogy kicsit tartottam az itteni verziójától. Végül a minap az egyik take-away étteremben belefutottam (tripes a moda do Porto, pacal portói módra). Gondoltam, ok, lesz ami lesz, most belevágok.

Háttttööö, ezen is túl vagyok. A cuccot nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy otthoni masszív sólett, némi disznótoros és maga a pacalpörkölt kombinációját. Nagyon jól volt fűszerezve (talán koriander volt benne), de egymás után sorra bukkantak fel a disznó egyes általam kevéssé várt részei, mint pl. a füle!!! Plusz a babfőzelék alap sem tette egy S. Norbi-féle lightos starterré... Mindezek mellett a pacal nem csíkokra vágva volt belefőzve, hanem nagy lebenyekként úszott a szaftban.

Összegezve, csak bátraknak ajánlom, valószínűleg itt is csak fogadásban vesztett helyiek fogyasztják... Jó étvágyat!!

1 megjegyzés: